Třídní učitelky:
Bc. Křížková Lucie
Bc. Šimková Lenka
Červená třída se nachází v prvním pavilonu (bývalá knihovna) v dolním patře. Počet dětí ve třídě 28, ve věku 3 – 7 let.
POPIS A CHARAKTERISTIKA TŘÍDY
- třída je zřízena od 1.1. 2019
- třída je součástí budovy, společně s třídou zelenou
- třída navazuje na šatnu, součástí třídy je sociální zařízení
- ve třídě je dostatečně velký herní prostor, který se zároveň využívá i jako ložnice
- lehátka jsou umístěna v rohové části místnosti, která je oddělena posuvnou roletou (dostatečně větratelná)
- každodenně se před odpoledním odpočinkem rozkládají a poté uklízejí
- ve třídě je 6 výškově nastavitelných stolečků a židličky. Děti jsou ke stolečkům rozděleny podle věku kvůli častému rozlišnému zadání úkolů- např. pro předškolní děti
- pracovní část třídy je pokryta linoleem, herní prostor a současně i ložnice jsou pokryty kobercem červené barvy, v umývárně a na WC se nachází protiskluzová dlažba a umyvadla se zábranami proti odtékání vody na zem. Umyvadla jsou vybavena pěnovými dávkovači mýdla a děti mají své ručníky pověšeny na háčcích označených svou značkou
- třída je dostatečně prosvětlena, okna jsou vybavena vertikálními žaluziemi. Okna jsou pravidelně zdobena obrázky s motivy ročního období.
- každé dítě má přiřazenou svou značku (dřevěná skříňka – šatna), kde mají děti uložené oblečení na ven, do třídy a náhradní oblečení, v dolní části skříňky je přihrádka, která slouží k odložení bot
- dbáme na pravidelný pitný režim, každé dítě má svou označenou lahev z domova, do které je podle potřeby doplňovaná tekutina (ovocný čaj, šťáva, čistá voda)
- v jídelně při svačinách a obědech mají děti také k dispozici vhodný nápoj (mléko, čaj, ovocné šťávy)
- ve třídě se nachází koutek pro hudební činnosti: klavír na hudební doprovod, cd přehrávač se zásobníkem na CD a skříň s rytmickými nástroji
- kuchyňský koutek – kuchařské náčiní
- koutek s převleky, kde mají děti volně k dispozici různé druhy kostýmů s doplňky (klobouky, čepice, šátky, závoje…)
- kadeřnický a líčící koutek – vybavení toaletním stolkem
- opravářský koutek – vybaven ponkem a nářadím pro kutily
- relaxační koutek pro děti v podobě dvou dětských, látkových sedaček s polštářky, které děti mohou využít nejen ke hře, ale také k odpočinku a klidovým činnostem
- lékařský koutek – kufříky s doktorským náčiním
- ve třídě je k dispozici čtenářský koutek s knihovničkou, kterou mohou děti samostatně využívat
- třída je vybavena vhodnými hračkami (dřevěné hračky, vhodné hračky z PVC, magnetické stavebnice, molitanové kostky a další), didaktickými hračkami, puzzle a další, všechny hračky jsou zdravotně nezávadné a odpovídající normám EU
- hračky, pomůcky a materiály jsou pravidelně kontrolovány a doplňovány, aby mohly být plnohodnotně dětmi využívány
- hračky jsou též pravidelně čištěny a dezinfikovány
- hračky, pomůcky, náčiní a doplňky jsou z velké části umístěny tak, aby je děti viděly, mohly si je samostatně brát a využívat, aby děti znaly místo jejich uložení, jsou stanovena pravidla pro jejich užívání učitelkami a dětmi
- svačiny a obědy probíhají v jídelně, kde mají děti k dispozici nízké stolky a židličky (prostor pro samostatnost a sebeobsluhu)
- každé dítě jí příborem ( dbáme na správnou manipulaci vidličkou a nožem )
- v rámci pobytu venku mají děti k dispozici zahradu MŠ, navštěvují hřiště ,,U Zasněných oveček“, městský park a dětské hřiště na Šumavské, děti podnikají pravidelně – nejméně 2x týdně, vycházky do přírody v okolí
V průběhu dne je řádně větráno. Ve třídě jsou nastavena třídní pravidla a dětem jsou v průběhu roku neustále opakovány podle potřeby a situace. Klademe důraz na hygienické návyky dětí (mytí rukou po toaletě, jídlem atd.), vedeme děti k estetickému cítění, ke stolování, k samostatnosti. Děti se od začátku učí jíst příborem a přinášet a odnášet své nádobí ze stolu. Učíme děti základům společenského chování. Poprosit, poděkovat, popřát dobrou chuť.
K jakékoliv práci se paní učitelky snaží děti motivovat básničkou či písničkou. Ve třídě je dbáno na vytváření přátelského, bezpečného a podnětného prostředí, které přispívá k plnohodnotnému rozvoji všech dětí a naplnění jejich potřeb.